Furnizăm încredere. Din 2003.

  • + 4 021 313 3651

    office@certind.ro

  • Bucuresti, Sector 1, Str. George Enescu, Nr. 27-29

    Palatul UGIR 1903

Standardul ISO 22000

 

ISO 22000 este standardul internațional ce specifică cerințele care trebuie respectate de organizațiile implicate direct sau indirect în lanțul alimentar și care furnizează produse alimentare sau servicii care pot afecta siguranța alimentelor sau sănătatea consumatorilor. Standardul abordează sistemul de analiză a pericolelor și identificare a riscurilor care pot influența siguranța produselor alimentare sau a serviciilor.

Este aplicabil pentru orice organizație din lanțul alimentar - producători, procesatori, transportatori, distribuitori de produse alimentare, dar și organizații conectate la lanțul alimentar prin produsele sau serviciile furnizate (producători de echipamente, ambalaje, agenţi de curățenie sau aditivi pentru industria alimentară).

Implementarea și certificarea unui sistem de management conform ISO 22000:

  • reprezintă confirmarea oficială a unui nivel de performanță credibil și responsabil al managementului în domeniul siguranței alimentului
  • asigură conformarea cu cerințele legale
  • ajută la reducerea pierderilor prin aplicarea unui control eficient de la materii prime la produsul finit
  • sporește încrederea consumatorilor, autorităților și pieței
  • ajută la demonstrarea fabricării în condiții de siguranță a alimentelor în orice litigiu creat de eventualii concurenți sau reclamații referitoare la produsele livrate

De ce este nevoie de un sistem de management al sigurantei alimentului?

Din motive legate de sanatatea publica: este cel mai eficient mod de a controla pericolele asociate produselor alimentare, facind posibila prevenirea accidentelor cauzate de alimente si pastrarea sanatatii consumatorilor.

Din motive economice: din ce in ce mai multe organizatii, gen hipermarketuri, cer furnizorilor sa implementeze un sistem de management al sigurantei alimentului cat mai exigent, ceea ce confera incredere tuturor clientilor si societatii, privind siguranta si calitatea produselor alimentare.

Din motive de reglementare: sistemul de management al sigurantei alimentului este o cerinta general acceptata de institutiile de reglementare, organismele de control ?i asociatiile profesionale. Reglementarile nationale si europene in domeniul sigurantei alimentului solicita ca unitatile din sectorul alimentar sa identifice activitatile care sunt determinante pentru siguranta alimentului si sa garanateze ca procedurile de siguranta corespunzatoare sunt stabilite, implementate, mentinute si revizuite pe baza principiilor utilizate in standardele international.

Schema FSSC 22000

 

Schema de certificare recunoscuta si acceptata de Global Food Safety Initiative (GFSI), alaturi de alte standarde pentru evaluarea sistemului de management al sigurantei alimentului (BRC, IFS etc).


Schema FSSC 22000 este aplicabilă pentru:
  • produse perisabile de origine animală (ex: produse din carne, carne de pasăre, ouă, lactate și peşte)
  • produse vegetale perisabile (ex: fructe și sucuri proaspete ambalate, fructe conservate, legume proaspete ambalate, legume conservate)
  • produse cu termen de valabilitate îndelungat la temperatură ambientală (ex: conserve, biscuiți, snacks-uri, ulei, apa potabilă, băuturi, paste, făină, zahăr, sare)
  • fabricație biochimică (ex: vitamine, aditivi, bioculturi, dar cu excepția adjuvanților tehnologici)
  • ambalaje pentru industria alimentară
  • hrana animalelor
  • creşterea animalelor
  • transport şi depozitare
  • comercializare
  • catering

CERTIND este organism de certificare acreditat pentru certificarea sistemelor de management al siguranței alimentului și asociat Fundației FSSC 22000 (www.fssc22000.com) pentru domeniile Fabricarea produselor alimentare (produse perisabile de origine animală, produse perisabile mixte de origine animală și vegetală și produse stabile la temperatură ambientală) și pentru Fabricarea ambalajelor pentru alimente și a materialelor de ambalare, în conformitate cu cerințele versiunii 4.1/ iulie 2017.

De ce FSSC 22000

Cum sa obtii certificarea FSSC 22000-Q

Cum sa obtii certificarea FSSC 22000

Tranzitia de la ISO 22000 la FSSC 22000

In luna Iulie 2017 schema de certificare FSSC 22000 versiunea 4 a fost revizuita la versiunea 4.1.

Sumar al cerintelor FSSC 22000 vs. 4.1

EN Sumar al cerintelor FSSC 22000 vs. 4.1

Domeniile de aplicare a FSSC 22000 vs. 4.1

EN Domeniile de aplicare a FSSC 22000 vs. 4.1

Elemente noi introduse de schema de certificare FSSC 22000 vs.4.1

EN Elemente noi introduse de schema de certificare FSSC 22000 vs.4.1

Specificatiile tehnice pentru programele preliminare pot fi obtinute astfel :

ISO/ TS 22002-1: 2009

ISO/ TS 22002-2: 2013

ISO/TS 22002-3: 2011

ISO/TS 22002-4: 2013

ISO/TS 22002-6: 2016

NEN NTA 8059: 2016

BSI PAS 221: 2013

Incepand cu data de 01 ianuarie 2018, toate evaluarile in vederea certificarii FSSC 22000 se vor efectua obligatoriu in conformitate cu cerintele acestei versiuni. Toate organizatiile certificate FSSC 22000 vs.3 vor face tranzitia la cerintele FSSC 22000 vs. 4.1.

Audituri de tranzitie la cerintele FSSC 22000 vs.4.1

EN Audituri de tranzitie la cerintele FSSC 22000 vs.4.1

IMPORTANT: Obtinerea si mentinerea certificarii pentru sisteme de management al sigurantei alimentului este conditionata de existenta documentelor de autorizare/ inregistrare emise de catre autoritatea competenta de control pentru siguranta alimentului (ANSVSA, Ministerul Sanatatii, etc).

Lipsa dovezii privind autorizarea/ inregistrarea activitatii conform reglementarilor pentru siguranta alimentului si sanatatea consumatorilor atrage imposibilitatea obtinerii certificarii sistemului de management al sigurantei alimentului/ suspendarea/ retragerea sau restrangerea certificarii, dupa caz.

In cazul in care organizatiile certificate pentru sistemul de management al sigurantei alimentului sunt implicate in situatii de incidente alimentare, au obligatia de a notifica in cel mai scurt timp CERTIND prin e-mail (office@certind.ro) sau telefon (+4021.313.36.51 sau 0788.950.823).

  • Etapele certificării
  • Intrebări frecvente

1. Completarea şi transmiterea cererii de certificare către CERTIND

2. Elaborarea şi transmiterea ofertei de certificare către CLIENT

3. Contractare - în urma acceptului ofertei a CLIENTULUI

4. Desemnarea de către CERTIND a echipei de audit

5. Planificarea auditului - de comun acord între auditorul şef şi client

6. Auditul de certificare - se desfăşoară în 2 etape: Etapa I - analiza documentaţiei + Etapa II - evaluarea funcţionării sistemului de management la faţa locului.

7. Eliberarea certificatului de conformitate.

8. Audit de supraveghere I.

9. Audit de supraveghere II.

10. Audit de recertificare.

Ce este ISO?

Ce este un standard?

Un standard internațional oferă specificații de clasă mondială pentru produse, servicii și sisteme, pentru a asigura calitatea, siguranța și eficiența, contribuind astfel la facilitarea comerțului internațional.

Ce este RENAR?

Asociatia de Acreditare din Romania, avand acronimul RENAR, este o organizatie neguvernamentala, fara scop lucrativ, care este recunoscuta oficial ca organism national de acreditare unic. Mai multe informatii la www.renar.ro.

Ce este un sistem de management?

Un sistem de management reprezinta cadrul prin care o organizatie isi stabileste politicile si procedurile proprii, pentru a se asigura ca poate indeplini toate sarcinile necesare pentru atingerea obiectivelor si pentru a promova imbunatatirea continua. Sistemele de management permit unei organizatii sa stabileasca si sa utilizeze cele mai bune practici in desfasurarea propriei activitati. Sistemele de management pot fi: al calitatii (ISO 9001), de mediu (ISO 14001), al sigurantei alimentului (ISO 22000), al sanatatii si securitatii ocupationale (OHSAS 18001/ISO 45001), al securitatii informatiilor (ISO/CEI 27001) etc., precum si combinatii ale acestor sisteme (sistemele integrate).

Ce este un sistem de management integrat?

Un sistem de management integrat combina mai multe standarde de sisteme de management (ex. ISO 9001 + ISO 14001 + ISO 45001) intr-un singur sistem pentru a putea fi exploatat si administrat mai usor.

Ce este implementarea?

Implementarea unui sistem de management inseamna stabilirea proceselor care se desfasoara in organizatie si armonizarea activitatii organizatiei cu cerintele standardului de referinta.

Care este diferenta intre "acreditare" si "certificare"?

Acreditare: Acreditarea este recunoasterea oficiala de catre o autoritate de acreditare a competentei tehnice si organizatorice a unui organism de evaluare a conformitatii pentru a realiza un serviciu specific in conformitate cu standardele si reglementarile tehnice, descrise in domeniul de acreditare.
Certificare: Certificarea este procesul prin care o organizatie este evaluata de catre o terta parte (Organism de Certificare), pentru a oferi o garantie scrisa ca un produs, proces, sistem sau persoana se conformeaza cerintelor standardului/standardelor de referinta.

Cat costa certificarea?

Costurile certificarii difera de la o organizatie la alta, in functie de domeniul de activitate, numarul de angajati, numarul de locatii (punctelor de lucru) ale organizatiei si numarul de standarde pentru care se doreste certificarea. Pentru o oferta personalizata va rugam trimiteti formularul de oferta.

Certificatul eliberat de CERTIND SA este recunoscut in alte tari?

In cazul in care certificatul este eliberat sub acreditare de catre CERTIND SA, certificatul ar trebui sa fie recunoscut in acele tari ale caror organisme nationale de acreditare sunt semnatare ale acordului multilateral EA, IAF si ILAC.

Cat este valabil un certificat?

Un certificat are valabilitate 3 ani, cu conditia efectuarii auditurilor anuale de supraveghere. Inainte de expirarea certificatului are loc auditul de recertificare si se reia tot ciclul de certificare.

Poate fi suspendat / retras un certificat?

Da. In cazul in care clientul certificat utilizeaza in mod incorect certificatul / certificatele de conformitate sau marca de certificare, nu permite efectuarea auditurilor de supraveghere sau la auditul de supraveghere se constata ca organizatia nu mai respecta cerintele standardului de referinta, Organismul de Certificare poate suspenda / retrage certificatul.

Pot sa obtin certificatul daca nu am documentatia elaborata si sistemul implementat?

Nu. In cazul in care sistemul de management din organizatia dumneavoastra nu indeplineste cerintele standardului / standardelor aplicabile, Organismul de Certificare nu va va acorda certificatul / certifícatele de conformitate.

Organizatia mea are nevoie de certificare?

Aveti nevoie de certificare daca doriti:
• sa imbunatatiti permanent performantele prin coordonarea si conducerea organizatiei in mod sistematic si planificat;
• sa dezvoltati mai bine compania, printr-un cadru de evolutie clar si predictibil;
• sa documentati mai bine procesele/ activitatile pentru a usura intelegerea lor;
• sa usurati munca noilor angajati prin proceduri documentate;
• sa motivati si constientizati personalul prin definirea rolurilor si responsabilitatilor cheie;
• sa implicati angajatii in atingerea obiectivelor organizatiei;
• sa reduceti costurile prin sporirea eficientei si productivitatii, printr-un control mai bun al activitatii si al fluxurilor;
• sa cresteti productivitatea activitatii prin imbunatatirea proceselor;
• sa tineti sub control produsele/ serviciile neconforme;
• sa reduceti numarul de reclamatii;
• sa participati la licitatii;
• sa va imbunatatiti continuu activitatea prin efectuarea auditurilor interne.

Care sunt etapele certificarii?

1. Completarea si transmiterea cererii de certificare catre CERTIND
2. Elaborarea si transmiterea ofertei de certificare catre CLIENT
3. Contractare - in urma acceptarii ofertei de catre CLIENT
4. Desemnarea de catre CERTIND a echipei de audit
5. Planificarea auditului - de comun acord intre auditorul sef si client
6. Auditul de certificare - se desfasoara in doua etape: Etapa I - analiza documentatiei + Etapa II - evaluarea functionarii sistemului de management la fata locului.
7. Eliberarea certificatului de conformitate.
8. Audit de supraveghere I.
9. Audit de supraveghere II.
10. Audit de recertificare.

CERTIND SA este un organism de certificare acreditat?

Da. CERTIND detine multiple acreditari din partea Asociatiei de Acreditare din Romania – RENAR pentru certificarea sistemelor de management si conformitatii produselor. Pentru informatii complete privind acreditarile / recunoasterile CERTIND va rugam click aici

CERTIND SA este Organism Notificat pentru diverse directive ale Uniunii Europene?

CERTIND SA este Organism Notificat, avand numarul de notificare NB 2174, pentru Regulamentul (UE) nr. 305/2011 - Produse pentru constructii.

Cerere de ofertă

Pentru a primi o ofertă de preț, vă rugăm să completați formularul nostru cu
datele necesare despre compania dumneavoastră și un reprezentant CERTIND
vă va contacta în cel mai scurt timp.