Articole

Coperta16
Coperta15
RC14-C4-213x300
COPERTA13-212x300
Coperta12-219x300
Coperta11-213x300
Coperta10-212x300
Coperta9-1-213x300
Coperta8-213x300
Coperta7-212x300
Coperta6-213x300
Coperta5-213x300
Coperta4-213x300
Coperta3-212x300
Coperta2-212x300
Coperta1-1-212x300

Studii de Caz

Introducere

In aceasta sectiune veti gasi studii de caz, povesti de success si descrieri de bune practici publicate in Revista Certind (format print) elaborate de specialisti din organizatii din diferite domenii ale economiei. Accesul la continutul integral al revistei este permis pe baza de abonament. Pentru a va abona la Revista Certind, va rugam sa completati formularul din pagina Contact.

Studiul tau de caz

Apare aici!

Un studiu de caz poate sa va promoveze ca specialist, poate prmova organizatia ca referinta pe piata astfel incat sa creasca increderea clientilor sai si mai ales a clientilor potentiali.

O organizatie “de referinta” are acces mai usor la credite, conditii comerciale mai bune de la furnizorii sai si clienti fideli!

  TEHNICA ELABORĂRII STUDIULUI DE CAZ

Deşi nu este un document publicitar, prin credibilitatea intrinsecă a faptelor, argumentelor logice şi deciziilor prezentate, studiul de caz este – după “Cartea Albă” (“Raportul anual”) a organizaţiei – unul dintre cele mai eficace şi eficiente instrumente de promovare pe piaţă a acesteia.

Interviuri

Cuvant inainte la numarul inaugural al revistei al Dl. Ing. DUMITRU Radut, Director General Certind S.A.

Sunt onorat ca prima aparitie a ,,Revistei Certind-Management Agora’’ sa contina cateva consideratii personale cu privire la rolul si importanta acesteia in peisajul publicatiilor de specialitate. Consider ca planul aditorial al revistei va asigura informatii valoroase si de interes larg atat de necesare managerilor si specialistilor din mediul socio-economic.

  Opinia ta

…in domeniul tau de interes. Comunica!

Elita unui popor este raspunzatoare de starea de sanatate intelectuala si sociala a acestuia. Pentru ca mediocritatea sa castige teren, e sufficient ca elitele sa abdice – sa ramana in espectativa.

Avem nevoie de modele, de principii, de valori, de pareri si opinii competente – avem nevoie sa va auzim!

Noi am caldit tribuna…

  Despre calitatea in invatamant – N. dragulanescu

Conform actualei Legi a asigurarii calitatii educatiei (OUG nr. 75/2005, aprobata prin Legea nr. 87/2006), asigurarea calitatii educatiei implica atât învatamântul preuniversitar cât si pe cel universitar iar asigurarea calitatii educatiei ar include, doua componente de baza – “asigurarea interna a calitatii” (în scopul acreditarii) si „asigurarea externa a calitatii” (în scopul satisfacerii cerintelor beneficiarilor si ale unor eventuale referentiale externe).

Standardizare – Noutati si Comentarii

Audit – auditor – auditat

Am observant – fara surprindere – ca echipele de audit sunt primite de auditati cu moartea in suflet! “Vin astia si o sa-mi gaseasca neconformitati! Ma da sefu afara!”. STUPID! Nu ei ca gandesc asa, ci sefii lor ca i-au adus in postura asta. O buna parte din vina o au si RMC-ul si consultantul – nu si-au batut capul sa “imbarce” pe executantul din process in barca sistemului. Omul “stie” ca nu-i sistemul lui, cumva “simte” ca e de rau daca nu da bine la audit si spera ca eventuala neconformitate sa nu fie “vina” lui. Pentru el, sistemul de management – al calitatii, de mediu etc. – e o bataie de cap in plus, niste hartii de completat PE LANGA ce avea el de facut. Si avea o multime! Patronii/managerii au dat afara oameni (e criza, va aduceti aminte?) si acum el trebuie sa suplineasca lipsa de personal cu efort propriu, timp propriu, nervi proprii….
Din nou:aud nenascutii caini… care intreaba ” pai si ce vrei sa zici?! Ca nu-i asa?”.
Am si eu o intrebare (naiva):
Aveti cunostinta de locuri, sisteme, organizatii unde NU este asa? Ma duc acolo si fac si eu un interviu, un reportaj – POZE! – si il public! JUR! Il pun la sectiunea “Povestiri stiintifoco fantastice”.

I. Ivlev

Am certificat – ce nota-mi dati?

In mod curios, lumea inca mai considera pe la noi ca un “certificat ISO” e ca un fel de nota zece – “Ce buni suntem!”.

Imi face placere sa dau drumu la dusul cu apa rece: standard egal nota CINCI (5)!

Si nu, nu pentru-ca pe la noi a ajuns sa se vanda “certificatu” ca la taraba. E drept, in Romania dai un telefon la site-urile de profil care, contra sumei de 100 euro/certificat (referential adica!) iti transmit cu plata ramburs dovada certificarii conformitatii sistemului de management cu ce referential vrei! Dar asta e problema RENAR-ului, a Ministerului Economiei si Comertului, a oricui numa a noastra nu. C-asa-i la noi…

Sa revenim: standard egal nota cinci. Sa ma explic.

Demult, pe cand exista un organism numit Inspectoratul de Stat pentru Calitate – care te cam baga la puscarie daca dadeai rasol la calitate pentru produsele destinate exportului… – exista I o grila de notare  in scoli – de la 1 la 10, unde 1 era nota cea mai mica, 9 era pentru profesor iar 10 era nota pentru d-zeu sau tovarasul secretar de partid (tot un drac!). Intre ele era nota 5 – sfanta nota de trecere, tinta loazelor si definitia mediocrilor. Luai 5 sau peste, treceai clasa, sub 5, corijenta, repetenta, adio vacanta cu colegii la munte la cabana taietorilor de lemne. Nota asta este echivalenta cu fostul, rusescul si mereu actualul “Suficient”.

Standardele pe de alta parte (cele de management ma refer), asa cum scrie in chiar primele lor pagini, sunt pline de cerinte minime (minimum requirements). Nu zice nicaieri “daca va conformati cu ce zicem noi aici, sunteti cei mai tari!”. Nici n-ar avea cum – sunt standarde internationale, menite sa stabileasca un nivel minim de acceptabilitate intre TOTI jucatorii din economia mondiala astfel incat sa fie posibil liberul schimb de bunuri si servicii.

Pe scurt:

1 – nu satisfaci acele minime cerinte – esti sub standard, ai calitate insuficienta pentru a fi admis pe piata internationala.

2 – satisfaci minimele cerinte (cerintele din standard) – ai calitate standard (de nota 5) suficient sa te strecori si tu pe la marginea pietei internationale.

3 – depasesti cerintele din standard – ai tu cerinte interne mai stranse, mai exigente – ai STANDARD DE FIRMA – esti bun! Chiar foarte bun – poftim de ia crema de pe piata (preturi mari, volume mari, concurenti invidiosi si neputinciosi – un vis!).

4 – esti cel mai bun, de nota 10! Esti d-zeul calitatii in domeniul tau! De acolo de sus, nici nu se mai vede standardul ISO – tu excelezi! IMPUI standardul pe piata, ridici stacheta. Concurentii nu mai sunt invidiosi – au deja ganduri criminale, iar clientii s-au metamorfozat in adepti si forta ta de vanzari – cea mai buna din lume si din toate timpurile.

Zic si eu ca Nichita: aud vocile nenascutilor caini care-mi zic “da, dar e scump sa faci calitate de aia! Si cine ti-o cumpara pe criza asta?!”.

Fiind o ineptie revoltatoare, refuz sa comentez astfel de obiectii.

Contact

Adresa sediului redactiei

Str. George Enescu nr. 27-29, Palatul UGIR 1903, etaj 3, camera 9, sector 1, Bucuresti

E-mail: office@rcertind.ro

Web: www.rcertind.ro

Telefon / fax: 021 313 3651

Mobil: 0788 468 180

Translate »